Fågel på rymmen

Fågel på rymmen.


I går morse när mamma i lugn och ro och gjorde gröt till oss så hände nåt... Mamma skriker till och helt plötsligt ser jag en fågel komma flygande.  Maja hade rymt! (Maja är fågeln som vi passar medan faster är på bröllopsresa). Mamma sa att mina ögon blev stora som tefat när jag tittade på Maja.  För Maja ville minsann sitta med vi frukost bordet och äta gröt. Hon samkade faktiskt på lite gröt som mamma hade spillt. Men min luriga mamma lyckades lura in henne i buren igen med hjälp av lite knäckebröd. Mycket skönt tyckte min mamma som var lätt nervös när Maja var ute i det fria. Jag tyckte det var mycket bra underhållning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0