Lantliv

Min mamma har blivit alldeles galen. Hon vill bara vara ute hela tiden, hon säger att hon vill vara i solen.

Så både igår och idag har vi varit på något som heter lantgård. Där bor det en massa konstiga figurer, mamma säger att det är djur.

I går var vi i Tuve på 4H-gården där. Vi åkte först till Joel och Jenny och hämtade upp dem. Jag och Joel fick åka i våra fräcka vagnar medans mamma och jenny promenerad. Det var ganska långt så jag somande på vägen....
När jag vaknade satt mamma, Jenny och Joel på en fin filt. Där fikade vi gott och sen tittade vi på djuren. Det fanns små kaniner, kossor, hönor, ankor och grisar som bara låg och sov. Jag försökte ta mej in till hönorna de såg så roliga ut. Jag skakade för fullt i deras galler men nej det gick inte alls. Joel han försökte prata med tuppen men den verkade inte förstå vad han sa.

Idag har vi varit på Bergumslantgård med mammas jobb. Det är konstig jag känner igen massa av rösterna, förstår nu att det var dem jag hörde när jag låg i mammas mage. Här fanns det också en massa djur. När jag hälsade på hos kossorna börjde de muuua. Då blev jag rädd så mamma fick gå ut med mej. De var så stora och högljuda. Men annars var det kul, en massa roliga barn som pratade med mej.


Nu har jag fått god gröt av pappa och innan gröten har jag och pappa lekt och haft jätteroligt. men nu börjar jag bli trött så snart blir det pyjamas.


God natt //// Vilmer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0