Glad Påsk

Glad påsk på er! Detta har jag gjort under påsken....

På stjärntorsdagen var vi hos mormor och morfar. Morbror Jonas och Anna var också där. Roligt var det och så fick jag fina påskpresenter. Nya kläder och en rolig leksak av mormor och morfar.  Av Anna fick jag ett fint grönt paket så jag minnsann kunde hålla själv. I paketet var det en jätterolig haklapp som jag kan ha när det är matdags.
image12 Min nya haklapp och leksak

Långfredag var det gammelfarmor som hade kalas.  Då fick jag ett stort påskägg från farmor och farfar. Sen togs det en massa kort på mej och alla prata och skojade med mej.

  Men nej inget godis var det där i utan en snygg body.


På påskafton blev det en tur till allum. Pappa köpte en jättecool jacka till mej som jag kan ha till våren. Sen fick jag en body och en mössa också. Vet egentligen inte riktigt vad pappa och mamma gjorde på allum för jag sov i stort sätt hela tiden.

På kvällen kom det hem massa roliga gäster till oss. Jag fick leka lite sen åt vi middag och jag fick sitta med vid bordet. Sen hade jag tur och fick smak på lite advokado, det var smaskens. Tyvärr blev jag så trött av allt stå hej så då sa jag god natt och mamma stoppade ner mej i min sköna säng.

Påskdagen då blev det en långpromenad men jag orkade bara vara vaken en stund det är så sövande att åka vagn *zzznark* På kvällen hälsade jag på min bästis Joel vi lekt på golvet och så åt vi gröt ihop. *Mums*
 Jag fick låna Joels gåstol även kallad rymdskeppet.

Idag har vi varit hemma på dagen och jag har fått bada i badkaret med mamma. Det är jättekul att simma!
Sen åkte vi och hälsade på en lite flicka som heter Julia, hennes roliga mamma sa att Julia ska bli min flickvän, hmm undra vad man ska med en sån till? Pappa får nog förklar det för mej.
När vi kom hem fick jag lite god gröt igen och sen blev jag nerbäddad i min sköna säng.

Det var allt från mej!
Vilmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0