Tisdag

Idag tog mamma och jag bussen in till stan. Först kollade vi lite i affärer vi skulle tydligen köpa present till min faster för hon fyller år på lör. Sen så träffade vi våra kompisar Meeri, Cecilia, karin och Emelie. Efter en stund gick vi till ett fik det var lunch dags både jag och Emelie var jättehungriga. Våra mammor gick för att värma mat men då blev Emelie så ledsen och då blev jag oxå ledsen. Så där satt Meeri och försökte mata ett barn medans vi två grät..... Som tur var för henne dök våra mammor upp igen.

Vi  åt alla en supergod lunch och efter det blev jag så tött så jag somande. När jag vaknade var jag på busshållplatsen och vi var på väg hem. Väl hemma blev det lite bus med mamma och mat. Pappa kom inte hem idag han var tvungen att jobba över....*snyft* el (appapapa som jag säger).  Mamma fick sig ett ryck la mej i vagnen och vips så skulle hon springa med mej. Jag passade på att busa lite med henne. När vi nästan hade sprungit färdigt runt tjärnet märkte mamma att jag hade "tappat" min keps hon fick vända tillbaks och leta fter den. Hi hi hi där fick hon sig en extra tur!

Hemma blev det lite bus på balkongen, gröt och bad innan sängdax. Å inte ens nu hade min pappa kommit hem hoppas jag får träffa honom i mon!

///// Vilmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0